woensdag 3 augustus 2016

Patchwork en Quilt midweek

De afgelopen week was echt een patchwork en quilt midweek. Even een paar dagen op een camping in het Brabantse land. We troffen het met het weer, terwijl in de rest van het land vaak regen viel, zaten wij in de zon voor de tent.
Af en toe heerlijk handwerken, dus toen ik thuis kwam waren er weer een paar blokken klaar.
 Deze keer maar weinig klosjes gemaakt maar wel weer een paar bloem blokken klaar.
Natuurlijk hebben we ook in de omgeving wat rond gekeken. En we zijn naar The log cabin geweest een hele gezellige winkel op de duits/nederlandse grens.

Quilt Winkel - Quilt Shop

Deze foto komt van de blog van de winkel, ik had het zo druk met rondkijken dat ik helemaal vergeet om foto's te maken. Maar zo gezellig ziet de winkel er uit. Heel veel stoffen, reproductie, Tilda, fellere kleuren, leuke prints. We hebben lekker rustig rondgekeken. En natuurlijk een paar lapjes gekocht. Voordat we terug gingen in Duitsland nog een paar boodschappen gedaan. 
De dag daarna gewoon een beetje genoten van de omgeving en een tochtje op de Maas gemaakt. 
Donderdag hebben we het winkeltje van Dorry bezocht. En daar 's avonds naar de trunkshow  van Sarah Fielke geweest. Wat super leuk om quilts die ik uit boeken van Sarah Fielke ken nu in het echt te zien. Mijn allereerste quilt komt uit haar eerste boek.


Ik had de quilt meegenomen om aan Sarah te laten zien. En mam had ook een quilt uit het eerste boek meegenomen. 

Foto van het blog van Anja
Deze foto komt van het blog van Anja, hier kun je meer lezen over de trunkshow. En ook Supergoof heeft over de trunkshow geschreven.

quilt uit Material obsession 2

quilt uit Old Quilts, New Life (mijn favoriete boek van Sarah Fielke)
Deze twee quilts zou ik ook nog graag willen maken.
quilt uit Old Quilts, New Life
En deze is ook zo leuk, al is deze quilt in het boek duidelijker.

Het was een heerlijke avond en natuurlijk hebben we ook het winkeltje van dorry bewonderd. Zoveel leuke lieve lapjes.

Dus vandaar een echt patchwork/quilt midweek. 

Fijne dag

3 opmerkingen:

  1. Bij the Log cabin ga ik iedere maand naar de bee ;)
    Prachtig de quilt van je moeder ik was al verlieft erop toen ik hem voor het eerst in het boek zag :)
    Het was erg mooi de show & tell van Sarah heb ervan genoten.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n Midweek. Leuke uitstapjes, 😄
    Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sounds like a fun and interesting trip. i love your quilt from Sarah Fielke's book and happy that you were able to show it.

    BeantwoordenVerwijderen