dinsdag 19 september 2017

Tup's challenge quilt

In december 2016 komt de nieuwsbrief van de Frottende Freule. Je kunt meedoen aan de wedstrijd om een quilt te maken. 6 Maanden lang krijg je steeds patroontjes voor 2 blokken en daar moet je een quilt van maken, je mag zelf weten hoe en of je er nog blokken bij wilt maken. Ik houd van quilts waar ik onder kan liggen dus dan moet ik er veel blokken bij maken. Gaat dat wel lukken in een beperkte tijd? En welke kleuren...na flink wat denkwerk heb ik een plan gemaakt. Als basis gebruik ik het blok wat ik bij een workshop van Irene Blanck heb gemaakt.


Dus het begin is er. De eerste blokjes worden gemaakt en de quilt begint te groeien. 


  
Kijken welke stof er om/tussen de blokken komt, het wordt de grijze stof.


Het is een flink gepuzzel om te bepalen welk blok waar komt. Om ook het quilten af te kunnen krijgen quilt ik in drie stukken, een soort quilt as you go.


Hier is het middelste stuk al gequilt. En langzaam maar zeker wordt de quilt zo groot dat het op een bed past, of ik er op de bank lekker onder kan kruipen.


De bovenste helft zit in elkaar en is gequilt. Zo gauw de laatste blokjes gemaakt zijn wordt de onderste helft in elkaar gezet en weer gauw verder quilten.


Hoera het is gelukt, vlak voor de deadline is de Tup's challenge quilt helemaal af. Dus inleveren bij de frottende freule en vrijdag 25 augustus zie ik mijn quilt hangen tussen de andere inzendingen. Er zijn hele mooie quilts ingeleverd en allemaal verschillend. Helaas zijn de foto's die ik gemaakt had niet scherp geworden.


Sorry deze foto is gemaakt met de telefoon en niet scherp, maar het blijkt dat ik de eerste prijs heb gewonnen. Wauw ik ben behoorlijk beduusd.
De tegoed bon die ik win wordt gelijk besteed, een paar stoffen voor de achterkant en een geweldig fijne schaar van Karen Kay Buckley.



De lichte stof komt achter mijn mandjes quilt. De andere stof is voor een volgende quilt.


Ondertussen is het een mooie stapel quilts, de onderste 2 heeft mijn moeder voor me gemaakt.

Fijne dag  



3 opmerkingen:

  1. Zo, jouw challenge is goed uitgepakt! Een hele mooie quilt is het geworden qua kleur en patroon! En daarmee ook de eerste prijs! Geweldig! Gefeliciteerd! Om trots op te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dat een prachtige quilt geworden mooie verdeling en mooi van kleur!!
    En al een leuke stapel quilts..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je prijs. De quilt is prachtig geworden. Heb je weer een lekkere deken om onder te kruipen. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen