vrijdag 29 maart 2019

Sterren, cirkels en machinaal quilten

Wat is er veel gebeurd de laatste tijd..


Mijn sterren quilt groeit en er zit al een gedeelte aan elkaar. Er moeten alleen nog halve sterren gemaakt worden voor de zijkanten. En dan wil ik er denk ik een mooie rand omheen zetten.

Bij Petra Prins ben ik begonnen met Irish Circles quilt. Wat een leuk project. Bij mij gaat het een beetje langzaam.


Het begin is gemaakt, de cirkels moeten nog aan elkaar maar het is leuk om aan te werken.


En het is ondertussen al een tijdje geleden maar ik heb een cursus free motion quilting op de naaimachine gedaan bij Monique de Canne. Wat een super cursus was dat. 



Heel intensief maar wat leuk om op mijn gewone naaimachine te leren hoe ik kan quilten. De cursus is zo opgebouwd dat je na drie dagen al mooie veren kunt quilten. Behalve veren leer je ook allerlei andere patronen quilten en krijg je veel tips hoe je dingen kunt verbeteren. En alles gaat stap voor stap en wordt duidelijk uitgelegd echt complimenten voor Monique.


 Nu thuis proberen te oefenen.

Fijne dag


5 opmerkingen:

  1. Love the star quilt but those Irish circles? So amazing!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De sterren zijn mooi. Ben benieuwd naar de afwerking. De Irish Circels worden prachtig, ook al gaar het niet snel. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi wordt je Irish Cirkels en wat knap om te quilten met de naaimachine!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent goed bezig met van allerlei. Mooie projecten!šŸ¤—

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige cirkel!! Ook ik heb een sterren quilt klaar,waar de rand omheen moet. Kan alleen niet het juiste stofje voor de rand vinden, maar dat komt wel.

    BeantwoordenVerwijderen