zondag 20 november 2022

Twee quilts af


 En dan zijn er twee quilts helemaal af.

De bovenste quilt was al een tijdje gequilt maar de sluitbies zat er nog niet omheen. Het was de eerste keer dat ik een quilt met een geschulpte rand maakte en wist niet helemaal goed hoe ik het af moest werken. Dus bleef deze quilt een tijdje liggen zonder sluitbies.




Ondertussen verder met het quilten van de volgende quilt. De quilt met "fussy cut" sterren. Toen het quilten klaar was, gelijk de sluitbies erom gezet.


En toen lag die andere quilt er nog. Zonder sluitbies kun je er niks mee. Ik vond het een hele klus om een sluitbies om een geschulpte quilt te zetten en denk niet dat ik nog vaak zo'n rand zal gaan maken. Het was een leerzaam proces en de quilt is af.


Niet perfect, maar zoals Juud altijd zegt, better finished than perfect

 
Fijne dag

5 opmerkingen:

  1. De flowering snowball die heb ik ook gemaakt.euk patroon. Sterrenquilts blijven altijd fijn om te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Two beautiful finishes.
    Even though the scolloped egde was tricky it looks great.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn allebei mooi geworden. De ronde randen geven wel een speciaal effect aan de quilt, schuine bies gebruikt? Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh lovely quilts........I have done a bind like that before and I just made sure I cut the binding on the bias.......it was a little more fiddly but so worth the effect........

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Both of them beautiful! Love the scalloped edges, but don't think I'd have the patience for it at all. Great job!:)

    BeantwoordenVerwijderen