woensdag 20 juli 2016

Iets heel anders proberen

Het boek "The improv handbook for modern quilters" was een cadeau voor mezelf.


En het leek me een uitdaging om zo'n moderne quilt te maken, zonder vast patroon. En na het doorbladeren en hier en daar stukken te lezen, besluit ik dat ik maar gewoon eens moet proberen zo iets te maken. 


De eerste blokken gaan best snel. De kleuren passen wel goed bij de hoezen voor de tuinstoelen dus een tafelkleed voor buiten zou wel mooi zijn. De blokken moeten dichter naar elkaar toe.


Nog wat meer blokken maken en alle blokken aan elkaar naaien dan heb ik binnenkort een mooi tafelkleed voor buiten. De blokken zijn vaak schots en scheef omdat ik zonder liniaal niet recht kan snijden. Het is wel erg leuk om te doen en het resultaat is uniek maar toch denk ik dat ik liever traditionele patronen maak.

En natuurlijk ben ik ook nog steeds druk aan het quilten.

Gisteren heb ik nog een paar piramides getekend en geknipt voor de piramide quilt.
 Ze zitten netjes in bundeltjes aan elkaar gespeld zodat ik er zo mee aan de slag kan. Misschien ga ik straks even ergens in de schaduw zitten naaien.

Fijne dag


4 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd naar je tafelkleed, wat je nu laat zien ziet er goed uit. Leuk zijn de piramides. Ik heb ook altijd een doosje met voor geknipte blokken liggen. Kun je gemakkelijk meenemen en overal doen. Hopelijk vind je nog een aangenaam plekje. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. That looks like a fun quilt to make. It's a step outside the comfort zone to make an improv quilt, isn't it? I'm experimenting with improv too.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. das ist ja eine tolle idee mit den pyramiden, da kann man viele scraps dazu verwenden. bin schon gespannt was daraus wird.
    schönes wochenende
    lg elfriede

    BeantwoordenVerwijderen