zondag 4 september 2016

Beetje te kort

Een tijdje geleden wilde ik een andere quilt op mijn logeerbed leggen. Maar dat werd niet helemaal zoals ik me dat voorgesteld had.

Ok, het lijkt netjes maar ik wil graag dat de quilt echt over het hele bed ligt. Conclusie de "Toverballen" quilt is te kort. En ook de "Doetje ien Parijs" quilt is te kort. En de mandjes quilt die nog op de te quilten stapel ligt is eigenlijk iets te kort. Dus ga ik vandaag een paar achtergrondjes zoeken voor mandjes blokken zodat over een tijdje de mandjes quilt langer is dan dat hij nu is.


Want dit is net niet lang genoeg. En ik denk dat ik deze quilt relatief gemakkelijk langer kan maken. De andere quilts liggen op een stapel bij de bank. Heerlijk als je even op de bank of in de stoel wilt rusten. Dus voor de toekomstige quilts en quilts in wording geldt dat ze langer dan 2 meter moeten worden.

Nu ligt de "Leutje toen" op het logeerbed, maar ook die is een beetje aan de korte kant. Het lijkt wel lekker fleurig. Het is mijn eerste quilt en ik blijf het een leuke quilt vinden.

Fijne dag

2 opmerkingen:

  1. They all look lovely, even if they are short. You could always pull the quilt over the pillows and fold another one at the end to "cover" the shortness until you have a quilt made to the correct size.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat ze allemaal net wat te kort zijn voor dit bed, maar op zich wel allemaal prachtige quilts. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen