maandag 12 februari 2018

Dodecagon en meer


De dodacagonnen zijn zo leuk om te maken. Dus ondanks dat ik eigenlijk met andere dingen aan de slag wilde heb ik afgelopen week toch een paar gemaakt en veel stofjes gesneden.

Om niet alleen met de hand te werken staat de naaimachine weer op tafel. En heb ik weer een paar blokjes gemaakt van de jelly rol stroken die ik heb gekregen. De stroken zijn vrij licht van kleur en het geheel werd een beetje bleek dus heb ik ook een paar blokken gemaakt met stofjes uit mijn voorraad. Die zijn iets pittiger van kleur maar in het geheel vallen ze niet op.

de laatste blokjes die ik gemaakt heb
alle blokken willekeurig neergelegd
Om een quilt te kunnen maken heb ik tenminste 117 blokken nodig, en ik heb ongeveer 50. Gelukkig heb ik nog een stapel stroken dus ik kan nog meer blokken maken.

Naast het handwerken lees ik ook erg graag en soms heb je een boek dat je niet weg kunt leggen voordat je het uit hebt. Dit was voor mij zo'n boek.


Fijne dag


5 opmerkingen:

  1. Weer goed bezig Aurora! Goede afwisseling. Patchen met de hand, met de naaimachine en ook gewoon lekker in een boek verdwijnen.šŸ¤—

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, de ene keer meer zin in dit de andere keer weer iin dat. Moet kunnen. En op zijn tijd ook nog tijd voor lezen. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn de kleuren van de dodecagons mooi gekozen, warm en cosy!
    De blokken van de strips zijn heel leuk. Op mijn 'wil ik maken lijst' staat ook een quilt van 1 blok dat steeds herhaald wordt, alleen uit scraps. En dan is dit blok erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent lekker bezig, mooie quilts ben je aan het maken.
    Heerlijks om ook eens in een boek te lezen he...........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen