zaterdag 30 april 2022

Quilten en meer

Al een tijdje ben ik bezig om wat quilts af te maken.. 


Deze string quilt is machinaal gequilt. Ik ben blij met het resultaat. Het is bij lange na niet perfect, maar als je de quilt zo op het logeerbed ziet liggen is het een kleurige quilt geworden. Al en hele tijd geleden had ik stroken zwarte stof gekregen van een vriendin. Telkens kwam ik ze weer tegen. Maar nu hebben ze een plek gevonden in deze quilt.

Een andere quilt wordt met de hand gequilt, big stitch, hoewel mijn steken niet zo groot zijn ;).

Het schiet al lekker op. Meestal quilt ik met Yli garen, maar deze keer met Venne katoen. Dat vind ik goed bij deze quilt passen.

Af en toe, als het werken met de hand niet goed lukt, is het fijn om iets met de naaimachine te naaien. Bij een Engels quilt tijdschrift kreeg ik een gratis malletje voor een "tumbler". 


De bakjes met restjes gepakt en beginnen met snijden. En dan zonder echt nadenken stofjes aan elkaar naaien.
Een paar stroken willekeurig op de grond gelegd voor deze foto.


Voor degene die graag lezen, twee boeken die ik aan kan raden:


Kathryn Hughes, The letter 
Kirsty Manning, The jade lily


Fijne dag



 

 

2 opmerkingen:

  1. Wat lekker fleurig is de Sting Quilt. Je bent vaak kritischer op je eigen werk dan de toeschouwer die er naar kijkt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allereerst heel erg bedankt voor je lieve reactie op mijn blog. Ben nu weer wat actiever qua bloggen. Je hebt ook prachtige quilts in de maak, zelfs die stroken quilt op het logeerbed, helemaal af en wat is die leuk.
    Fijn weekend 🦋♥️🌸

    BeantwoordenVerwijderen