Posts tonen met het label ruitjes. Alle posts tonen
Posts tonen met het label ruitjes. Alle posts tonen

donderdag 26 januari 2017

Een kleur, een herinnering, een berenklauw


Het is maf maar bij het maken van dit blok moest ik de hele tijd denken aan een stophoest snoepje

Waarschijnlijk komt dat door de kleur van de driehoekjes. Maar waarom ik ook steeds aan salmiak moest denken weet ik niet.
Bij meerdere ruitjes komen herinneringen boven aan bijvoorbeeld een geruite tuinbroek die ik als kind heb gedragen. En aan een stage in Schotland waar ik naar de Highland games ben geweest en veel mensen rondlopen in kilts. Deze blokken halen erg veel herinneringen naar boven. 

Aan de design muur heb ik een fleece gehangen zodat alle blokken bij elkaar kunnen hangen.

De blokken hangen niet op de juiste plek, maar zover ben ik nu. Nog niet alle blokken hebben hun sashing maar het schiet al lekker op. 

Fijne dag.

dinsdag 24 januari 2017

Steeds meer berenklauwen


Het berenklauwen naaien gaat maar door. En ook het streepje voor tussen de klauwen heb ik gevonden. In de foto hierboven hebben de buitenste klauwen in de bovenste rij al een grijs streepje tussen de klauwen.
Na veel dubben toch besloten om bij alle klauwen hetzelfde streepje te gebruiken in plaats van de restjes die ik nog had. Ik was bang dat het anders erg rommelig zou worden en er was ook niet genoeg voor alle blokken. 

Zou ik genoeg ruitjes hebben voor nog 17 blokken? Ik heb 35 blokken nodig voor een mooie 1 persoons-quilt. Als ik deze stapel lapjes zie dan denk ik dat er nog wel genoeg lapjes zijn.

Fijne dag