maandag 14 mei 2018

Quilten


De afgelopen tijd heb ik erg veel zitten quilten. De mandjes quilt hing al maanden op de quiltring en was al een heel eind gequilt. Opeens wilde ik die quilt gewoon af maken. Soms heb ik dat.
Dus nu is mijn Hangslotmandjes quilt helemaal af.

Gelijk de volgende op de quiltring. Deze keer het big stitch quilten maar eens proberen.


Dus quilten met Venne katoen en een dikke naald. Het moet even wennen maar het gaat wel sneller dan gewoon quilten. En deze keer quilt ik gewoon op gevoel, dus zonder lijnen te tekenen. Als je een timmermans oog hebt wordt je waarschijnlijk naar van mijn quiltwerk. De lijnen lopen niet allemaal evenwijdig. Maar voor mij past het prima bij deze quilt. 


Alleen op de witte bliksemschicht heb ik hulp lijnen gezet voor het quilten. Het is wel een quilt waar ik blij van wordt. Zoveel leuke stoffen en vrolijke kleuren. 

Afgelopen vrijdag ben ik naar Bossche quilts en meer geweest. Een gezellige winkel met veel leuke stoffen en leuke trommeltjes.
Deze stoffen van Tula Pink mochten mee naar huis. Die vinden vast een plekje in een quilt. 


 Fijne dag

8 opmerkingen:

  1. Mooi is je mandjesquilt geworden! En nu lekker weer verder met de volgende, ook leuk weer met die grove steken. Een leuke zomerse quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je mandjesquilt is heel mooi geworden... en ook je "vrolijke" quilt wordt prachtig. Lekker op je eigen wijze doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je om de contouren van de mandjes gequilt? In ieder geval is deze quilt af en mooi geworden.šŸ¤—

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie mandjes, maar die nu wordt gequilt is ook een snoepie. Mooie frisse kleuren. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je mandjesquilt is heel erg mooi geworden. Mooie kleuren ook.
    Dat de lijnen niet evenwijdig lopen geeft toch niet, dat maakt een quilt juist zo mooi en persoonlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dat mooi, die afwisseling in de mandjesquilt! Niet alleen de mandjes verschillen van kleur, ook heb je een mooie variatie aan ondergronden. Het effect is prachtig! De gescoorde lapjes zijn erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat jij ook het Venne borduurgaren hebt ontdekt. Ik ben er ook erg enthousiast over, maar ik heb er nog nooit mee gequilt. Toch eens proberen. Mooi is de mandjes quilt. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben nu begonnen met deze mandjes quilt
    Ik heb het malletje gekregen jaren geleden
    Weet jij toevallig waar of uit welk blad het komt

    BeantwoordenVerwijderen