dinsdag 6 augustus 2019

Hotel de botel

Twee weken geleden kwam mam logeren. 
Ze had de nieuwste quiltmania meegenomen.


Wauw, de quilt op de voorkant...
helemaal hotel de botel
de quilt gaat niet meer uit mijn hoofd
en ja ik voelde de wilskracht afnemen.
Hier wil ik mee beginnen.
Ik probeer deze quilt zoveel mogelijk uit mijn scrapdoos te maken.
En stofjes te zoeken die een beetje op de lapjes lijken die in het origineel gebruikt zijn. 
Het leukste zandlopertje vind ik deze


Die ene die schuin staat.

Steeds een nieuwe rand maken, gelukkig op de naaimachine, met de hand naaien lukt op het moment niet zo goed.

Langzaam groeien de lapjes aan elkaar.


En als ik 's morgens rustig mijn bakje yoghurt zit te eten en ondertussen naar de quilt aan de muur zit te kijken zie ik dat er een niet symetrisch zandlopertje tussen zit. Geeft niet, geeft extra charme.


Zover is mijn versie nu.
Het is zo leuk om hieraan te werken.
Steeds een klein stukje.
In een mand op tafel staan alle restjes die ik geschikt vind voor dit project.
Heerlijk rommelen op zoek naar het volgende kleine stukje.

Gauw verder, het is verslavend..

Fijne dag


11 opmerkingen:

  1. This is a wonderful quilt! I can totally see why it's so addictive.:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze was mij ook opgevallen, fris en fleurig. Wordt mooi. gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It's looking amazing! I too love the inspiration quilt, and can see why you are 'hooked in'.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed dat je aan deze quilt begonnen bent, hij is zo mooi!!
    Ik heb deze maand ook de quiltmania gekocht omdat er meer mooie quilts in stonden.
    Succes met de zoektocht naar het best passende stofje. Wat fijn als je dan een ruime voorraad hebt. Nu zit jij regelmatig met neus in de boter, in de winkel in Zutphen, dus dat zal wel goed komen. Veel plezier met het maken, de afwisseling zorgt dat het niet saai wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja die word leuk zo zeg, ga zeker zo door...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kan me voorstellen dat je zomaar ineens helemaal weg bent van een quilt hij is erg mooi. Succes met het zoeken naar het juiste stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die quilt valt op, ook omdat ie zo anders is. Ik heb de Quiltmania ook, dus wie weet, ooit.....😉 Heb je die van Dorry ook gezien? Zij is ook al een stuk op weg. 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow wat goed Aurora dat je al zo ver bent. Mooie quilt zag dat Dorry ook bezig was. Dapper dat je eraan begonnen bent. Verl plezier hiermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ja, dat gevoel dat je iets perse ook wilt maken! Ik ken het! De quilt wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo aan het einde van het jaar, kijk ik mijn favoriete blogs na. En bij jou is het al even stil ( ook op mijn blog, gewoon geen tijd)
    Ik hoop dat alles goed met je gaat en wens je goed 2020 toe. Ben benieuwd naar je vorderingen op quiltgebied. Hartelijke groeten, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen