Posts tonen met het label mini zandlopers. Alle posts tonen
Posts tonen met het label mini zandlopers. Alle posts tonen

dinsdag 17 maart 2020

Quilten

Eindelijk zit er weer een quilt in de quiltring.


Ondertussen zijn de meeste blokken gequilt en kan ik binnenkort aan de randen beginnen.


Om de gele sterren heb ik op het oog gequilt, niks afgetekend en daarom niet altijd op dezelfde afstand.. 


Hoe ik de rode sterren in de randen zal gaan quilten weet ik nog niet. De groene rand quilt ik waarschijnlijk net als de sashings.


De mini zandloper quilt uit de quiltmania groeit langzaam maar zeker. Al heeft dit even stil gelegen voor een ander project. 

Voor mijn verjaardag had ik een Simply Vintage gekregen omdat ik het patroon Padstow zo mooi vond en afgelopen november en december ben ik daarmee aan de slag gegaan. 

De Simply Vintage met de foto van de Padstow Quilt.


Deze top is te groot voor de vloer en voor de muur daarom maar even op mijn bed. Past perfect. Het was zo leuk om deze blokken te naaien, meer bruin en grijs dan ik normaal gebruik maar het past bij dit patroon. Net als bij de mini zandlopers heb ik weer geprobeerd om uit mijn voorraad stoffen iets te vinden wat lijkt op de sfeer van het origineel. En dan de eenvoudige blokken in elkaar zetten. Af en toe had ik toch een rijtje blokjes verdraaid en dus is het hier en daar een beetje anders geworden dan het origineel. 
Als ik dit zo op mijn bed zie liggen zou ik het liefst vandaag dubbelen en beginnen met quilten. Maar dat lukt niet dus eerst verder met de nine patch met sterren...

Fijne dag

dinsdag 6 augustus 2019

Hotel de botel

Twee weken geleden kwam mam logeren. 
Ze had de nieuwste quiltmania meegenomen.


Wauw, de quilt op de voorkant...
helemaal hotel de botel
de quilt gaat niet meer uit mijn hoofd
en ja ik voelde de wilskracht afnemen.
Hier wil ik mee beginnen.
Ik probeer deze quilt zoveel mogelijk uit mijn scrapdoos te maken.
En stofjes te zoeken die een beetje op de lapjes lijken die in het origineel gebruikt zijn. 
Het leukste zandlopertje vind ik deze


Die ene die schuin staat.

Steeds een nieuwe rand maken, gelukkig op de naaimachine, met de hand naaien lukt op het moment niet zo goed.

Langzaam groeien de lapjes aan elkaar.


En als ik 's morgens rustig mijn bakje yoghurt zit te eten en ondertussen naar de quilt aan de muur zit te kijken zie ik dat er een niet symetrisch zandlopertje tussen zit. Geeft niet, geeft extra charme.


Zover is mijn versie nu.
Het is zo leuk om hieraan te werken.
Steeds een klein stukje.
In een mand op tafel staan alle restjes die ik geschikt vind voor dit project.
Heerlijk rommelen op zoek naar het volgende kleine stukje.

Gauw verder, het is verslavend..

Fijne dag