Posts tonen met het label nine patch. Alle posts tonen
Posts tonen met het label nine patch. Alle posts tonen

zaterdag 4 april 2020

Aan de lijn

Daar hangt ze dan, heerlijk in de frisse lucht aan de lijn.
Even luchten.


Helaas is mijn waslijn niet hoog genoeg om de hele quilt goed te laten zien. Maar zo is ze toch behoorlijk goed te zien.
De afgelopen week heeft deze quilt helemaal af en gewassen al op mijn bed gelegen. Met de onverwacht koude nachten was dat erg fijn.
In deze quilt zitten veel lapjes die ik gekregen heb van een lieve quiltvriendin. 



Af en toe had ik net niet genoeg stof voor een blokje of een sterretje. Tijdens het quilten kwam ik deze dingen weer tegen. En vond ik het weer leuk. Natuurlijk had ik een ander stofje kunnen pakken waar ik wel vier blokjes of een heel sterretje van kon maken. Maar dit vind ik leuker.

Nu weer verder met één van de vele projecten die er nog liggen. Eigenlijk neem ik me al een tijdje voor om wat oudere projecten af te maken voordat ik met iets nieuws begin..
Maar ja dan komt er weer iets moois voorbij in een Quiltmania boek of tijdschrift. Of op internet..
Zoals de mystery quilt van Edyta Sitar. Veel van haar stoffen vind ik erg mooi dus de eerste vier blokjes waren snel gemaakt. Maar dan blijkt al snel dat je soms wat grotere stukken stof nodig hebt. Ik koop meestal fat eights of fat quarters. Dus moest er stof besteld worden. Gelukkig zijn er webshops.


Ik loop heel erg achter maar naai bijna iedere dag een paar blokken. Op deze manier ik geniet nog wat langer van dit project en hoop binnenkort alle blokken af te hebben.

Fijne dag




dinsdag 17 maart 2020

Quilten

Eindelijk zit er weer een quilt in de quiltring.


Ondertussen zijn de meeste blokken gequilt en kan ik binnenkort aan de randen beginnen.


Om de gele sterren heb ik op het oog gequilt, niks afgetekend en daarom niet altijd op dezelfde afstand.. 


Hoe ik de rode sterren in de randen zal gaan quilten weet ik nog niet. De groene rand quilt ik waarschijnlijk net als de sashings.


De mini zandloper quilt uit de quiltmania groeit langzaam maar zeker. Al heeft dit even stil gelegen voor een ander project. 

Voor mijn verjaardag had ik een Simply Vintage gekregen omdat ik het patroon Padstow zo mooi vond en afgelopen november en december ben ik daarmee aan de slag gegaan. 

De Simply Vintage met de foto van de Padstow Quilt.


Deze top is te groot voor de vloer en voor de muur daarom maar even op mijn bed. Past perfect. Het was zo leuk om deze blokken te naaien, meer bruin en grijs dan ik normaal gebruik maar het past bij dit patroon. Net als bij de mini zandlopers heb ik weer geprobeerd om uit mijn voorraad stoffen iets te vinden wat lijkt op de sfeer van het origineel. En dan de eenvoudige blokken in elkaar zetten. Af en toe had ik toch een rijtje blokjes verdraaid en dus is het hier en daar een beetje anders geworden dan het origineel. 
Als ik dit zo op mijn bed zie liggen zou ik het liefst vandaag dubbelen en beginnen met quilten. Maar dat lukt niet dus eerst verder met de nine patch met sterren...

Fijne dag

zaterdag 5 januari 2019

Rood witte kerstdagen


Dit lopertje naar een patroon van Kathleen Tracy was 24 december 's avonds af en kon dus de kerstdagen op de tafel liggen.

En er was ook tijd om achter de naaimachine te zitten...


met een stapel rode en witte stroken.
En al snel werden dit scrappy nine patches.


Die werden gecombineerd met grote sneeuwballen.


Het patroon komt uit het onderstaande tijdschrift. Ik heb de maten een beetje aangepast. Een patroon dat al een tijdje op mijn "wil ik maken" lijstje stond en dat ik nu kan wegstrepen.


Misschien heb ik volgende kerst een mooie rood witte quilt op de bank liggen. De top is in ieder geval klaar.

Fijne dag



maandag 24 september 2018

Herfst

Voor het eerst de verwarming weer aan, droge broek aantrekken nadat ik nat geregend ben, kopje thee, een mooi spinnenweb in de tuin...
het is weer herfst

Op mijn "design wall" hangt nog een zomerse quilt in wording. Het patroon is uit een Frivols blikje, maar ik heb extra blokken gemaakt zodat het een wat grotere quilt wordt.


Maar de herfst komt ook bij de quilts tevoorschijn. Op de kist ligt een klein lopertje in herfstige kleuren.


En over de quiltring hangt een ninepatch quilt. De kleuren van deze quilt doen me aan de herfst denken.


De kleuren van de dodecagon quilt zijn niet direct herfstig, misschien meer een oude "look". Wel erg leuk om mee bezig te zijn. Langzaam wordt het stuk dat in elkaar zit groter.


Nu bedenken met welk project ik verder ga..
Fijne dag

donderdag 28 september 2017

Mandjes en andere quilts


Vandaag ben ik flink verkouden maar gelukkig kan ik af en toe even een mandje quilten.

Vorige week ben ik nog bij Petra Prins geweest, natuurlijk een paar lapjes gekocht. Deze keer voor de quilt Anna Roos uit een boek van Petra Prins. 




Ook een nieuw quiltmania boek mocht mee naar huis. Echt een prachtig boek met mooie foto's van oude quilts.


De laatste berenklauw is af, dus mijn berenklauw quilt kan binnenkort in elkaar gezet worden.



En samen met mijn moeder heb ik een paar quilts gedubbeld, onder andere mijn mandjes quilt en de ninepatch met sterren. 



Fijne dag


maandag 25 april 2016

Kleine sterren

In 2015 ben ik bij Atelier Bep geweest om een demonstratie van Jeanneke te zien. Ze maakt stempels en had erg veel kleine voorbeeld quiltjes in de keuken van Bep gehangen. Daar zag ik een eenvoudige nine patch quilt, heel mooi. 

Quilt van Jeanneke
Een tijdje later had ik heel veel nine patch blokken gemaakt. Maar toen ze op het laken hingen leek het erg somber dus wat nu. Dit voorjaar toen ik een foto zag van een quilt van Susan Smith en mijn hoofd al vol zat met gele narcissen en tulpen dacht ik dat vind ik mooi.

Quilt van Susan Smith:
Quilt van Susan Smith
Dus ben ik aan de slag gegaan met sterren.


Ik had ook nog licht groene stof en dat leek me wel mooi voor de sashings. Met rode sterren waar de sashings bij elkaar komen.


Helaas kwam ik erachter, toen alle sashings eraan zaten, dat ik een fout had gemaakt en alle sashings te kort waren. Dat had ik niet gemerkt door alle naadjes van de nine patch blokken. Dus alle sashings er weer af, een heleboel naadjes meer want ik had niet genoeg rode stof om de sterretjes opnieuw te maken. En alles opnieuw aan elkaar naaien. En dan is er zondagmiddag een top klaar van 1.6 bij 2 meter. Ondanks al het lostornen toch leuk om te maken.


Er zijn veel restjes en oude stukjes stof gebruikt, een echte scrap quilt. De gele en rode sterren zijn ook niet allemaal van dezelfde stof. Mijn camera maakt de quilt een beetje bleek, in het echt zijn de kleuren wat helderder.



Buiten nog geprobeerd betere foto's te maken maar ook hier lijken de kleuren wat bleek.