zaterdag 4 april 2020

Aan de lijn

Daar hangt ze dan, heerlijk in de frisse lucht aan de lijn.
Even luchten.


Helaas is mijn waslijn niet hoog genoeg om de hele quilt goed te laten zien. Maar zo is ze toch behoorlijk goed te zien.
De afgelopen week heeft deze quilt helemaal af en gewassen al op mijn bed gelegen. Met de onverwacht koude nachten was dat erg fijn.
In deze quilt zitten veel lapjes die ik gekregen heb van een lieve quiltvriendin. 



Af en toe had ik net niet genoeg stof voor een blokje of een sterretje. Tijdens het quilten kwam ik deze dingen weer tegen. En vond ik het weer leuk. Natuurlijk had ik een ander stofje kunnen pakken waar ik wel vier blokjes of een heel sterretje van kon maken. Maar dit vind ik leuker.

Nu weer verder met één van de vele projecten die er nog liggen. Eigenlijk neem ik me al een tijdje voor om wat oudere projecten af te maken voordat ik met iets nieuws begin..
Maar ja dan komt er weer iets moois voorbij in een Quiltmania boek of tijdschrift. Of op internet..
Zoals de mystery quilt van Edyta Sitar. Veel van haar stoffen vind ik erg mooi dus de eerste vier blokjes waren snel gemaakt. Maar dan blijkt al snel dat je soms wat grotere stukken stof nodig hebt. Ik koop meestal fat eights of fat quarters. Dus moest er stof besteld worden. Gelukkig zijn er webshops.


Ik loop heel erg achter maar naai bijna iedere dag een paar blokken. Op deze manier ik geniet nog wat langer van dit project en hoop binnenkort alle blokken af te hebben.

Fijne dag




4 opmerkingen:

  1. I looked at all your lovely quilts to see your quilting lines to get advice. All beautiful works. I hope you are well and happily stitching!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken een aantal stofjes uit je quilt, de gele en rode ster bv. De quilt is mooi geworden. De mystery quilt van Edyta Sitar heb ik opgeslagen. Nu teveel andere dingen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is je quilt mooi geworden. Ook een heel leuk patroon voor allerlei overige stofjes. Dat idee bewaar ik.
    Ik blijf toch van reproductiestoffen houden...
    Ik heb de BOM van Edyta opgeslagen, maar haar tempo houd ik niet bij, wie weet, ooit. Ik sta er toch van te kijken hoe sommigen binnen geen tijd een quilt af hebben. Ik doe er vaak jaren over ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige quilt! Ook de top in wording beloofd een mooi exemplaar te worden.

    BeantwoordenVerwijderen