dinsdag 7 april 2020

Teveel quilts in bed

Afgelopen nacht had ik echt teveel quilts in bed..
Letterlijk en figuurlijk. 
Waren twee quilts over de afgelopen tijd lekker warm, afgelopen nacht was dat veel te warm. Al gauw lagen de quilts naast het bed.

Maar nog steeds had ik het gevoel dat er teveel quilts in bed waren. Soms heb ik dat, dan beginnen ideeën voor quilts rond te zingen in mijn hoofd.

Sinds de nieuwsbrief van Petra Prins patchwork over de chintz uit 1820 beginnen de ideeën in mijn hoofd te zoemen.
Al een paar jaar wil ik graag een Welsh style quilt maken. Ik heb er een paar boeken over, die ik afgelopen zondag lekker in het zonnetje nog een keer doorgebladerd heb.
En afgelopen nacht blijven de ideeën maar rond malen. Ik kan niet wachten tot de stoffen er zijn. Maar dat zal toch moeten want ze worden pas volgende maand verwacht. (je kunt ze wel pre orderen)

Maar dit is niet de enige quilt die me wakker houd.
De blokken van de Sew along van Dutch quilts denhaanenwagenmakers zijn ook zo leuk. Ik heb er al een dienblaadje stoffen voor klaar liggen.


En net voordat iedereen thuis moest blijven ben ik nog naar de nieuwe winkel van Petra Prins Amsterdam geweest. Op de nieuwezijdsvoorburgwal 97. Ik had al enthousiaste verhalen gehoord van verschillende kanten, maar zelf een kijkje nemen is nog leuker. Natuurlijk vergeet ik dan foto's te maken. Er zijn in ieder geval heeeel veel effen stoffen. Leuke streepjes en stipjes, prachtige indigo blauwe lapjes en een kast vol met zachte kleuren. En er zijn verschillende leuke plaatjes en daar gaan er een aantal van mee naar huis.


En ook deze lapjes liggen in een dienblaadje. Sommige stofjes weet ik direct een bestemming voor. Zoals het lapje met de brillen, die kan goed in het Delilah. En het roestbruine lapje met de konijntjes past in de Irish circles. Maar die andere lapjes... de ideeën komen. Misschien iets met lichte achtergrond en verschillende gekleurde driehoeken..

Al die verschillende ideeën die maar in mijn hoofd zitten. En ik wil het liefst direct met alles beginnen, even proberen. Maar deze keer houd ik me in en ga door met projecten waar ik al mee bezig ben. Kijken hoe lang ik zo wilskrachtig blijf.

Fijne dag

5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie ideeën! Ik zie de blokken ook langskomen en de Welsh style quilt is heel bijzonder en exclusief. Ik kan mij voorstellen dat je wilskracht nodig hebt. En hopelijk slaap je komende nacht weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg is dat, zoveel quilts of projecten in bed te hebben. Ik ken dat, is niet goed voor de nachtrust. Maar je hebt al wel mooie stoffen en vooruitzichten. Veel plezier met alle voorbereidingen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar en ook dapper wanneer je je kunt inhouden. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke stofjes heb je daar gevonden. En dan gaay het kriebelen. Heel herkenbaar. Gelukkig is het nu een lang weekend dus extra tijd om wat te patchen. Gezellige dagen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. LOL You are taking layers off the bed, while here in NZ we are adding them.
    I followed the link to the sew along. That looks interesting.
    Thank you for visiting my blog and commenting.

    BeantwoordenVerwijderen