vrijdag 14 augustus 2020

Suikerzoet

 Al langere tijd lagen er een paar tops keurig gedubbeld klaar om te quilten, en nu is er eindelijk weer één af.


Het is de Suikerzoete quilt, gemaakt van een stapel jellyrol stroken die ik van een vriendin kreeg. Het was een puzzel om uit te komen met de hoeveelheid stof. Wel leuk dat in mijn eigen voorraad nog een stukje rode stof is voor de bloemen. Bijna genoeg, voor één blok moest ik iets anders bedenken, dus maar een andere bloem gemaakt.

En de hele quilt gerasterd, veel werk maar het past goed bij deze quilt.

Omdat de quilt een beetje smal werd heb ik er links en rechts nog een strookje stof tegenaan gezet, met een smal strookje blauw ertussen omdat de strook iets ander roze is dan de blokken. Die roze stof komt uit een erfenis, waarschijnlijk oude stof.

Heerlijk dat er weer een quilt af is.


Fijne dag

3 opmerkingen:

  1. Ik ruik de zoetigheid, grapje. Mooi geworden, leuk met dat afwijkende bloemetje. Zo hoort het toch: doen met wat je hebt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellig lief quiltje is dit geworden. En dapper om te quilten met deze temperaturen. Goede zondag groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een zomerse quilt met een 'blije' uitstraling! Wat goed dat ze af is, dat geeft vast een voldaan gevoel. Het afwijkende bloemetje haalt de voorspelbaarheid er af. Een verrassende oplossing. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen